… is er nog geen rimpeltje te bespeuren bij Bureau Franck Drapeau (onze schoonheidsspecialisten zouden dat met plezier opgevuld hebben!), wel integendeel. We volgen de mediatieke veranderingen op de voet, volgen de leefgewoonten van onze consumenten met argusogen en hebben ons aangepast om het metier van persattaché te doen evolueren in lijn met die evoluties. We blijven (voor altijd!) focussen op de relaties met de journalisten, maar breiden ons werkterrein nu ook uit naar de blogs en naar enkele influencers die het merk of het concept waar wij voor staan te valoriseren.
… en op verzoek van enkele Franse cliënten, zijn we nu ook actief in het koninkrijk van de strips en de chocolade. En we hebben daarbij geen genoegen genomen met knip-en-plakwerk: ons Brussels team werkt uitsluitend voor een netwerk van Belgische – Nederlandstalige & Franstalige – contacten aan een uitgepuurde strategie die naadloos aansluit bij de eigenheden van het grondgebied, maar ook een vooral van de Klant.
Voor meer informatie over het Bureau Franck Drapeau Paris, verwijzen we graag naar www.franckdrapeau.com
Strategische denkoefening, opstel en opmaak van persberichten, organisatie van pershappenings of gerichte goodwill events enz. We bedenken en implementeren made-to-measure actieplannen om de journalisten ten prikkelen en onze Klanten de best mogelijke mediatieke visibiliteit te geven.
Blogs, Youtube, Instagram… ons bureau is geheel oog en oor voor de nieuwe – Nederlandstalige én Franstalige –webinfluencers en kiest zorgvuldig de influencers met wie hetsamenwerkt. We bedenken onze acties volgens de identiteit en de behoeften van het merk – of het nu gaat om een eenvoudige producttest, een creatieve enscenering, een lanceringsavond of allerhande vormen van partnerships.
Of het nu gaat om de creatie van editoriale content voor een website of een bedrijfsintern magazine, we stellen onze redactionele vaardigheden – een mengkroes van creativiteit, alertheid voor trends en inzicht in de leefwereld van de merken – ter beschikking van onze Klanten.
Onze vaardigheden zijn van velerlei aard en omhelzen globale communicatiestrategieën. Referencing, partnerships voor het grote publiek, community management, het zoeken naar influencers buiten de media … onze voelhoorns staan altijd op scherp en wij proberen onze Klanten optimaal te helpen bij hun communicatieproblematiek.
Voor elk budget dezelfde strategie bovenhalen? Show-off operaties verkiezen boven acties met een gerentabiliseerd potentieel? Brutoresultaten voor- leggen zonder ze te analyseren? Geen sprake van.
Wij, wij stellen aan elk van onze Klanten een doordachte strategie voor, die exclusief voor hen is uitgekiend en waarvan we samen, als dat mogelijk is, de kwantificeerbare doelen vooropstellen.
Dit alles gekoppeld aan een permanente beschikbaarheid en een analytische opvolging van de resultaten.
Ons Belgisch filiaal werkt nauw samen met het Franse bureau en kan – aansluitend op wat de Klant verlangt – cross actions op Frankrijk en België voeren.